Luni, 31.01.2022, Instituția Publică „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (I.P. „CTIF”), operatorul sistemelor informaționale din domeniul finanțelor publice ale Ministerului Finanțelor, a lansat platforma de achiziții publice electronice MTender.
Aceasta este destinată autorităților publice din Republica Moldova, oferind posibilitatea efectuării procedurilor de achiziții publice, atât operatorilor economici, cât și persoanelor fizice, cu posibilitatea participării în cadrul acestora în calitate de ofertanți. Soluția are drept scop extinderea numărului de platforme disponibile astăzi în Republica Moldova, îmbunătățirea procesului de planificare, pregătire, publicare și organizare a procedurilor de achiziție, precum și asigurarea accesului public la informații deschise pentru societate și organizațiile neguvernamentale.
Platforma MTender este un serviciu gratuit și pune la dispoziția participanților un cabinet electronic cu două roluri de bază: cel al autorității publice, care planifică, publică și organizează achiziția în calitate de solicitant, și cel al operatorului economic, care accesează, pregătește și publică ofertele sale în calitate de ofertant la achiziție. De asemenea, accesul la platformă este deschis și pentru persoanele fizice care la fel pot participa în calitate de ofertant al serviciilor sau lucrărilor.
Funcționalitățile au fost dezvoltate ținând cont de solicitările și propunerile reprezentanților autorităților contractante. În cadrul cabinetul utilizatorului sunt disponibile următoarele compartimente: achiziții, ofertele mele, contractele mele, favorite, abonări, documente, utilizatori și întrebări frecvente.
Odată publicată pe platformă, procedura de achiziție devine publică pe portalul guvernamental de achiziții publice mtender.gov.md și disponibilă utilizatorilor abonați prin intermediul altor platforme de achiziție din Republica Moldova, dar și tuturor utilizatorilor care urmează să acceseze acest portal.
În cadrul platformei de achiziții publice al Ministerului Finanțelor sunt integrate serviciile guvernamentale, precum: MPass, MSing și MConnect. Astfel, deținătorii semnăturii electronice au posibilitatea să se autenitifice și să acceseze platforma utilizând serviciul de autentificare MPass. Acordul cu privire la utilizarea platformei va fi semnat utilizând serviciul Msign, iar extragerea datelor privind entitățile înregistrare în cadrul platformei va fi efectuată prin serviciul MConnect.
De asemenea, la dispoziția utilizatorilor este pus Ghidul de utilizare a platformei, care poate fi accesat online sau descărcat în format PDF. Informațiile cuprinse în acest ghid descriu modul de înregistrare, autentificare și operare în cadrul platformei și a interfețelor de lucru, raportat la etapele necesare de parcurs pentru navigarea și utilizarea cabinetul utilizatorului.